1-2 yasinda bebek icin oyun alani ve oyuncak duzeni

Tugcem

New member
Herkese Merhaba,

16,5 aylik bir bebegim var. Oyuncaklari veya etkinliklerle oynama suresi cok az. Surekli birseyden baska birseye atliyor. Onume oynamak icin bir oyuncagini getiriyor diyelim tam baslamisken dikkati baska birseye kayiyor. Rahat ulasabildigi bir duzen ve kitaplik edindik fakat bunlari daha genis alanda oynayabilsin diye salona kurduk. Acaba yanlis mi yaptik diye dusunuyorum. Odasina koymamiz daha mi iyi olur dersiniz?


Ayrica ne zaman buyuk bir hevesle etkinlik, boyama, cizme, hamur vd birseyler hazirlasam bildiginiz mucadele yasiyoruz:) yonlendirmek istemiyorum ama dikkatini cekmek adina da yapiyorumsanki. Bir bakip gidiyor resmen! Sizce normal mi ? Oyun oynarken veya gelisimsel bir aktivite yaparken dikkatini dahz fazla toplayabilmesi ve konsantrasyonunu uzatmak icin neler yapabilirim?

Simdiden cok tesekkurler:) Sevgiler!
 
Herkese Merhaba,

16,5 aylik bir bebegim var. Oyuncaklari veya etkinliklerle oynama suresi cok az. Surekli birseyden baska birseye atliyor. Onume oynamak icin bir oyuncagini getiriyor diyelim tam baslamisken dikkati baska birseye kayiyor. Rahat ulasabildigi bir duzen ve kitaplik edindik fakat bunlari daha genis alanda oynayabilsin diye salona kurduk. Acaba yanlis mi yaptik diye dusunuyorum. Odasina koymamiz daha mi iyi olur dersiniz?


Ayrica ne zaman buyuk bir hevesle etkinlik, boyama, cizme, hamur vd birseyler hazirlasam bildiginiz mucadele yasiyoruz:) yonlendirmek istemiyorum ama dikkatini cekmek adina da yapiyorumsanki. Bir bakip gidiyor resmen! Sizce normal mi ? Oyun oynarken veya gelisimsel bir aktivite yaparken dikkatini dahz fazla toplayabilmesi ve konsantrasyonunu uzatmak icin neler yapabilirim?

Simdiden cok tesekkurler:)
Saydıklarınız 16 aylık bebek için inanın o kadar normal şeyler ki. Çocuk tam bir merak canavarı. Bir ses duyar kalkar, bir ışık görür kalkar, bir kıpırtı duyar kalkar, bir nesne görür kalkar... bu yüzden zaten 4 yaşına kadar kural kaide koymak, mesela ille de yemeğini yiyinceye kadar kalmamasını istemek vs yanlış şeyler. Çocuğun o gördüğü cisim, duyduğu gürültüler hakkında bizim gibi bir fikri yok. Örneğin kitaplık üzerinde bir nesnenin ucunu görüyoruz. Biz diyelim ki 32 yaşındayızyaşındayız 32 tane fikrimiz vardır o nesne hakkında. Biblo olabilir, kitap olabilir, ayraç olabilir, kalem olabilir, kart olabilir vs. Düşünsenize çocuğunuzun bu kadar fikri olabilir mi? Ayraç ne, biblo ne, kart ne??? Onu görüp "dikkatinin dagilmasi" son derece normal. Zaten onlar Allahın yerleştirdiği dürtüleri sayesinde merak etmemis olsalardı biz onlara bu hayattaki herşeyi nasil ogretebilirdik?

Ben de kızıma birbuçuk yaşlarında kitap okumaya başlamıştım. Ancak dinleyebilecek kıvama gelmişti. Kitap okumak, masal anlatmak, şarkı söylemek, parmak oyunları ve tekerlemeler onların konsantrasyonu için çok iyi faaliyetlerdir. Mutlaka yapın. Bu kağıt adım mesela mutfak duvarına ya da onun odasına. O kağıtta bir kaç tekerleme parmak oyunu şarkı falan bulunsun. Onu sıklıkla söylemeye çalışın, hem sizin de ezberlemenmiz daha kolay olur.

Bir düşen kurul birlikte o faaliyeti yapıp bitirmeye çalışmak değil, ortamı ayarlayıp onu özgür bırakmak önemli. Kurallarına göre, internette gördugnüz duzeneklete göre sistemin işlemesi gerekmiyor. Bırakın oyun sizi doğaçlama götürsün. Örneğin siz kapının boşluk kısmına koli bantlar yapistirdiniz. Çocuğunuza topları verdiniz o topları banta yapistiracak.ille de eleştirme yapmasını beklemeyin. Bırakın önce bu oyunun keyfini çıkarsın, o bantın bir yapışkan olduğunu keşfetsin, topların köşeleri olmadığını nasıl da ordan oraya hızla yuvarlandigini farketsin. Elinin banta yapistiginin heyecanını hissetsin. Belki daha sonralarda eleştirmeye geçebilirsiniz.

Odasında fazla Oyuncak bulundurmak da son derece yanlış. Çok oyuncağı varsa donüsümlu çıkarabilirsiniz.

Kitaplık konusu bana doğru geldi. Salonda da olabilir tabi.
 

Tugcem

New member
Herkese Merhaba,

16,5 aylik bir bebegim var. Oyuncaklari veya etkinliklerle oynama suresi cok az. Surekli birseyden baska birseye atliyor. Onume oynamak icin bir oyuncagini getiriyor diyelim tam baslamisken dikkati baska birseye kayiyor. Rahat ulasabildigi bir duzen ve kitaplik edindik fakat bunlari daha genis alanda oynayabilsin diye salona kurduk. Acaba yanlis mi yaptik diye dusunuyorum. Odasina koymamiz daha mi iyi olur dersiniz?


Ayrica ne zaman buyuk bir hevesle etkinlik, boyama, cizme, hamur vd birseyler hazirlasam bildiginiz mucadele yasiyoruz:) yonlendirmek istemiyorum ama dikkatini cekmek adina da yapiyorumsanki. Bir bakip gidiyor resmen! Sizce normal mi ? Oyun oynarken veya gelisimsel bir aktivite yaparken dikkatini dahz fazla toplayabilmesi ve konsantrasyonunu uzatmak icin neler yapabilirim?

Simdiden cok tesekkurler:)
Saydıklarınız 16 aylık bebek için inanın o kadar normal şeyler ki. Çocuk tam bir merak canavarı. Bir ses duyar kalkar, bir ışık görür kalkar, bir kıpırtı duyar kalkar, bir nesne görür kalkar... bu yüzden zaten 4 yaşına kadar kural kaide koymak, mesela ille de yemeğini yiyinceye kadar kalmamasını istemek vs yanlış şeyler. Çocuğun o gördüğü cisim, duyduğu gürültüler hakkında bizim gibi bir fikri yok. Örneğin kitaplık üzerinde bir nesnenin ucunu görüyoruz. Biz diyelim ki 32 yaşındayızyaşındayız 32 tane fikrimiz vardır o nesne hakkında. Biblo olabilir, kitap olabilir, ayraç olabilir, kalem olabilir, kart olabilir vs. Düşünsenize çocuğunuzun bu kadar fikri olabilir mi? Ayraç ne, biblo ne, kart ne??? Onu görüp "dikkatinin dagilmasi" son derece normal. Zaten onlar Allahın yerleştirdiği dürtüleri sayesinde merak etmemis olsalardı biz onlara bu hayattaki herşeyi nasil ogretebilirdik?

Ben de kızıma birbuçuk yaşlarında kitap okumaya başlamıştım. Ancak dinleyebilecek kıvama gelmişti. Kitap okumak, masal anlatmak, şarkı söylemek, parmak oyunları ve tekerlemeler onların konsantrasyonu için çok iyi faaliyetlerdir. Mutlaka yapın. Bu kağıt adım mesela mutfak duvarına ya da onun odasına. O kağıtta bir kaç tekerleme parmak oyunu şarkı falan bulunsun. Onu sıklıkla söylemeye çalışın, hem sizin de ezberlemenmiz daha kolay olur.

Bir düşen kurul birlikte o faaliyeti yapıp bitirmeye çalışmak değil, ortamı ayarlayıp onu özgür bırakmak önemli. Kurallarına göre, internette gördugnüz duzeneklete göre sistemin işlemesi gerekmiyor. Bırakın oyun sizi doğaçlama götürsün. Örneğin siz kapının boşluk kısmına koli bantlar yapistirdiniz. Çocuğunuza topları verdiniz o topları banta yapistiracak.ille de eleştirme yapmasını beklemeyin. Bırakın önce bu oyunun keyfini çıkarsın, o bantın bir yapışkan olduğunu keşfetsin, topların köşeleri olmadığını nasıl da ordan oraya hızla yuvarlandigini farketsin. Elinin banta yapistiginin heyecanını hissetsin. Belki daha sonralarda eleştirmeye geçebilirsiniz.

Odasında fazla Oyuncak bulundurmak da son derece yanlış. Çok oyuncağı varsa donüsümlu çıkarabilirsiniz.

Kitaplık konusu bana doğru geldi. Salonda da olabilir tabi.


Fadime Hanim, ayrintili cevabiniz icin tesekkur ederim! Dedikleriniz gibi hareket etmeye ozen gosterecegim. Bu acilardan dusunmemistim acikcasi. O sekilde daha sakin daha senkronuze olabiliriz dediginiz gibi! Cok sevgiler!
 

Ecem

New member
Biz sahsen cok sunu oynayalim diyemiyorum cocuguma sabah kalkar elimizden tutar bizi istedigi yere goturur oynamak istedigi seyi gosterir gezmek istedigi yeri gosterir bazen sadece gezeriz demem oki o bizi yonlendirir biz uyariz.
 
Herkese Merhaba,

16,5 aylik bir bebegim var. Oyuncaklari veya etkinliklerle oynama suresi cok az. Surekli birseyden baska birseye atliyor. Onume oynamak icin bir oyuncagini getiriyor diyelim tam baslamisken dikkati baska birseye kayiyor. Rahat ulasabildigi bir duzen ve kitaplik edindik fakat bunlari daha genis alanda oynayabilsin diye salona kurduk. Acaba yanlis mi yaptik diye dusunuyorum. Odasina koymamiz daha mi iyi olur dersiniz?


Ayrica ne zaman buyuk bir hevesle etkinlik, boyama, cizme, hamur vd birseyler hazirlasam bildiginiz mucadele yasiyoruz:) yonlendirmek istemiyorum ama dikkatini cekmek adina da yapiyorumsanki. Bir bakip gidiyor resmen! Sizce normal mi ? Oyun oynarken veya gelisimsel bir aktivite yaparken dikkatini dahz fazla toplayabilmesi ve konsantrasyonunu uzatmak icin neler yapabilirim?

Simdiden cok tesekkurler:) Sevgiler!

Ben de şunu eklemeden geçemeyeceğim. Çocuk kendi başına hareket etmeye başladığında yani ilk emeklediğinde birden bire oyuncaklara olan ilgisi sönüyor.

Önceden hayli uzun süre oturduğu yerde oyuncaklarla oyalanabilirken hareket devresine geçiş ile oyuncaklar sönük kalıyor.

Nasıl sönmesinler ki bebeğin önünde hareket edebildiği yepyeni ve koskocaman bir dünya açılıyor.

Bir küçük tencere ve kapağına en şaşaalı oyuncaklara olamadığı kadar konsantre oluyor.

Elleri ve ağzını kullanıp keşfe dalıyor.

Montessori aktivitelerine bakarsanız hepsinin günlük yaşamda bir karşılığı olduğunu görürsünüz.

Çocuğun merak ile yapmaya çalıştığı şey aslında gündelik hayatı öğrenmek.

Ben emeklemesinden sonra ne oyuncak beğendirebildim ne de aktivite. Oyuncakların hepsini birden verdim olmadı, bir kısmını ayırıp bir kaç parçaya daha iyi konsantre olur dedim olmadı.

Aşağı yukarı hepsinin rengi birbirine benziyor zaten. Hangisini yere vursanız aynı ses çıkıyor. Çocuğun keşfedeceği bir şey kalmıyor.

Su damacanası daha ilgi çekici.
Önce su doldururken bizi dikkatle seyrettiğini farketmiştim.
Sonra damacanaya tutunup yalpalayarak ayağa kalkmaya başladı.
Sonra damacanayı salladı durdu.
Sonra çeşmesine ağzını dayayıp bekledi.
Sonra üstteki pompaya basıldığını farketti.
Ertesi günlerde pompaya basmaya çalıştı ama yeterince aşağı itemediğinden kuvveti yetmedi.
Pompaya bastırdığı halde su akmamasına günlerdir sinirleniyor. Oradan su akıtmayı başarabilmeyi çok istiyor eminim çünkü çok uğraşıyor. Bunun gibi bir sürü örnek var çabaladığı. Bu yüzden oyuncakların başında oturmasını beklemeyi bıraktım. Ben de onunla birlikte hareket edip ne yapmak istiyorsa ona müsaade ediyorum. Güvenliğini sağlıyorum sadece. Gerisi onun paşa gönlüne kalmış.

Tahminim 2 yaşına değin böyle gider.

Bence siz de deneyin onun istediği şeye yoğunlaşmayı, insana tuhaf bir rahatlık veriyor onunla böylece vakit geçirmek.
 
Son düzenleme:

Tugcem

New member
Biz sahsen cok sunu oynayalim diyemiyorum cocuguma sabah kalkar elimizden tutar bizi istedigi yere goturur oynamak istedigi seyi gosterir gezmek istedigi yeri gosterir bazen sadece gezeriz demem oki o bizi yonlendirir biz uyariz.


Ben de biraz kendi halind birakmayi deneyecegim cok tesekkur ederim! Sevgiler!
 

Tugcem

New member
Ben de şunu eklemeden geçemeyeceğim. Çocuk kendi başına hareket etmeye başladığında yani ilk emeklediğinde birden bire oyuncaklara olan ilgisi sönüyor.

Önceden hayli uzun süre oturduğu yerde oyuncaklarla oyalanabilirken hareket devresine geçiş ile oyuncaklar sönük kalıyor.

Nasıl sönmesinler ki bebeğin önünde hareket edebildiği yepyeni ve koskocaman bir dünya açılıyor.

Bir küçük tencere ve kapağına en şaşaalı oyuncaklara olamadığı kadar konsantre oluyor.

Elleri ve ağzını kullanıp keşfe dalıyor.

Montessori aktivitelerine bakarsanız hepsinin günlük yaşamda bir karşılığı olduğunu görürsünüz.

Çocuğun merak ile yapmaya çalıştığı şey aslında gündelik hayatı öğrenmek.

Ben emeklemesinden sonra ne oyuncak beğendirebildim ne de aktivite. Oyuncakların hepsini birden verdim olmadı, bir kısmını ayırıp bir kaç parçaya daha iyi konsantre olur dedim olmadı.

Aşağı yukarı hepsinin rengi birbirine benziyor zaten. Hangisini yere vursanız aynı ses çıkıyor. Çocuğun keşfedeceği bir şey kalmıyor.

Su damacanası daha ilgi çekici.
Önce su doldururken bizi dikkatle seyrettiğini farketmiştim.
Sonra damacanaya tutunup yalpalayarak ayağa kalkmaya başladı.
Sonra damacanayı salladı durdu.
Sonra çeşmesine ağzını dayayıp bekledi.
Sonra üstteki pompaya basıldığını farketti.
Ertesi günlerde pompaya basmaya çalıştı ama yeterince aşağı itemediğinden kuvveti yetmedi.
Pompaya bastırdığı halde su akmamasına günlerdir sinirleniyor. Oradan su akıtmayı başarabilmeyi çok istiyor eminim çünkü çok uğraşıyor. Bunun gibi bir sürü ornek var çabaladığı. Bu yüzden oyuncakların başında oturmasını beklemeyi bıraktım. Ben de onunla birlikte hareket edip ne yapmak istiyorsa ona müsaade ediyorum. Güvenliğini sağlıyorum sadece. Gerisi onun paşa gönlüne kalmış.

Tahminim 2 yaşına değin böyle gider.

Bence siz de deneyin onun istediği şeye yoğunlaşmayı, insana tuhaf bir rahatlık veriyor onunla böylece vakit geçirmek.


Detayli cevabiniz ve anlatiminiz icin cok tesekkur ederim. Benim bebegim de ayni sekilde tencere kapak cok daha fazla ilgisini cekmekte. Dediginiz gibi biraz daha az yonlendirmeye calisiyor olacagim. Onun beni yonlendirmesine izin verecegim. Peki danismak istedigim bir nokta daha var. Saniyorum Montessori ile ilgilisiniz. Bebegime herseye ulasabilecegi bir oyun alani yarattim. Bu alan salonun bir kosesinde. Sizce odasina mi tasiyalim bu alani? Kendini daha ait hisseder mi? Evin her kosesi onun icin o ayri tabi:) ama duzen acisindan ne onerirsiniz? Simdiden cok tesekkur ederim.
 
Detayli cevabiniz ve anlatiminiz icin cok tesekkur ederim. Benim bebegim de ayni sekilde tencere kapak cok daha fazla ilgisini cekmekte. Dediginiz gibi biraz daha az yonlendirmeye calisiyor olacagim. Onun beni yonlendirmesine izin verecegim. Peki danismak istedigim bir nokta daha var. Saniyorum Montessori ile ilgilisiniz. Bebegime herseye ulasabilecegi bir oyun alani yarattim. Bu alan salonun bir kosesinde. Sizce odasina mi tasiyalim bu alani? Kendini daha ait hisseder mi? Evin her kosesi onun icin o ayri tabi:) ama duzen acisindan ne onerirsiniz? Simdiden cok tesekkur ederim.

Montessori konusunda profesyonel bir bilgim yok.

Fakat tüm okuduklarımdan bir çıkarım yapacaksam 24 aya değin yani kendisini annesinin devamı sandığı sürece çocukta aidiyet hissi gelişmez.

Eşya sahiplenme görülmez.

24 aydan sonra güvenli bağlanma tamamlanınca eşya sahiplenme başlasa da güvenli ayrılma tamamlanıncaya değin anneden uzaklaşacak kadar motive değildir çocuk.

Bana kalırsa 4 yaşında odasını ayırıncaya kadar nerede olduğunun bir önemi yok.

O yerde anneye yakın, oradan anneye kolay erişip erişememesi önemli.

Ve 4 yaştan sonra odanızdan ayıracaksınız ya çocuğunuzu. O zamana kadar bence onun odası için bir planlama yapmayın.

Bırakın odası boş kalsın. Sizden güvenle ayrılacağı zaman onun isteklerini de göz önüne alarak odasını düzenlersiniz. Bu onun odasına aidiyet hissini işte o zaman sağlar.
 
Üst