2. sınıfa giden kızım yazı yazmayı sevmiyor.

TESLOS

New member
7,5 yaşında ilkokul 2. sınıfa giden kızım yazı yazmayı ve kitap okumayı sevmiyor.Sınıfta yazması gereken etkinlikleri defterine yazmıyor.Haftanın 2 günü tam yazıyorsa diğer günler yarım yarım getiriyor.Sadece matematik etkinliklerini tam yazıyor.Hayatbilgisi, Türkçe eksik.Akşam eksik tamamlamak ve verilen ödevleri yapmakla geçiyor.Çalışan bir anneyim.Öğretmeni dikkati dağınık diyor.Derste başka şeyler ile ilgileniyor ama soru sorduğum zaman cevap veriyor diyor.Bazen sınıfta kendi kendine konuşuyor şarkı söylüyormuş.Bu davranış sınıfın dikkatini dağıttığı için öğretmende rahatsız oluyor.Öğretmen sorumluluk veriyor hatta öğretmenin asistanı olmuş.Haftada 2 gün yüzme, 1 gün piyano dersi alıyor.Daha neler yapabilirim.İlaç kullandırmak aklımın ucundan dahi geçmiyor.
 
Merhabalar,

Çocuğunuzun okulla bağı nasıl sizce? Öğretmeniyle olan etkileşimi? Her çocuğun öğrenmesi ve öğrenme şekli farklıdır. Acaba yeterince merak uyandıran bir öğretmen mi? Kendi kendine şarkı söylüyorsa, boşta kaldığı kısımlar olabilir. Hareketlilik ve dikkate ait bir dağınıklık Okul öncesinde nasıldı? Bu durumu evvelinden evdede yaşıyormuydunuz? Burada size ait kısımlarda olabilir. (Güvenli bağlanma) kavramıyla kendinizi çek etmenizi tavsiye ederim. Bunun için Adem hocanın güvenli bağlanma kitabını okuyabilir siniz.
Odaklanma adına bazı çalışmalar yapabilirsiniz. Mesela okumayla ilgili, bazı hikayeleri belli bir yere kadar siz okuyun kalan heyecanlı kısımdan sonrasını ona okutturun. Bunu ailece yapabilirsiniz. Sıralı okuma gibi. Hafta sonları doğa gezintilerini kullanarak yapabilirsiniz. Yada gittiğiniz yerlerele ilişkili kitap yada konuları o yerde okuyabilirsiniz. Yine odaklanma adına oyun içeriği olan çeşitli çalışmalar var.
Yazı konusunda da farklı mataryelleri kullanarak ilgi ve merak uyandırmak gerekir. Farklı şeylerin üzerinde yazmak, kum, un, irmik gibi maddelerle ebru teknesi gib oluşturup onların içinde yazmak olabilir. Farklı dokuda kağıt ve kalemler kullanılabilir.
Ödevleri yetiştirme olarak düşünürseniz baskı olacaktır, severek yapamayacaktır. Öncelik hedef sevdirme olarak bakabiliriz. Öğretmenlede konuşun bu süreçte baskı uygulamış olmasın.
Sistemi yakalamak için sizin zorunuzla takip etmeye çalıştığınız şey en fazla birkaç sene devam eder. Önemli olan ilgi uyandırmak, yapmaktan kaynaklı hazzı duymasını sağlamak.

Kolaylıklar diliyorum..
 

TESLOS

New member
Serpil hanım cevabınız için çok teşekkür ediyorum.Kızım okuluna severek ve heyecanla gidiyor.Öğretmen sınıf içeresinde tek kızım dikkat çeken olduğu için ilgilenmeye çalışıyor, ön sıraya oturtuyor.Hatta sınıfta gülen yüz,üzgün yüz tabloları varmış.Kızım hiç daha gülen yüze geçemedi.Aynı şekilde öğretmen evde bizede yaptırdı etkinliklerini yaparsa gülen yüz yoksa üzgün yüz veriyorsunuz diye, haftada 5 tane gülen yüz kazanırsa haftasonu küçük bir ödülü olacaktı.Sizin söylediğiniz gibi her çocuğun öğrenme şekli farklı düşüncenize sonuna kadar katılıyor.Devlet okulunda öğretmen hangi birisiyle ilgilenecek.Adem hocamızın kitabını alıp okuyacağım.Bizin sorunumuz sadece grup içerisnde yaşanıyor.Evde sakin kendi halinde hoplayıp zıplamayan bir çocuk.İnsanları ve hayvanları çok seven hatta sürekli sarılarak sevmeye çalışan merhamet yüklü bir yapısı var.İllaki sarılarak dokunacak sevecek..
 

sumus

New member
Merhabalar,

Çocuğunuzun okulla bağı nasıl sizce? Öğretmeniyle olan etkileşimi? Her çocuğun öğrenmesi ve öğrenme şekli farklıdır. Acaba yeterince merak uyandıran bir öğretmen mi? Kendi kendine şarkı söylüyorsa, boşta kaldığı kısımlar olabilir. Hareketlilik ve dikkate ait bir dağınıklık Okul öncesinde nasıldı? Bu durumu evvelinden evdede yaşıyormuydunuz? Burada size ait kısımlarda olabilir. (Güvenli bağlanma) kavramıyla kendinizi çek etmenizi tavsiye ederim. Bunun için Adem hocanın güvenli bağlanma kitabını okuyabilir siniz.
Odaklanma adına bazı çalışmalar yapabilirsiniz. Mesela okumayla ilgili, bazı hikayeleri belli bir yere kadar siz okuyun kalan heyecanlı kısımdan sonrasını ona okutturun. Bunu ailece yapabilirsiniz. Sıralı okuma gibi. Hafta sonları doğa gezintilerini kullanarak yapabilirsiniz. Yada gittiğiniz yerlerele ilişkili kitap yada konuları o yerde okuyabilirsiniz. Yine odaklanma adına oyun içeriği olan çeşitli çalışmalar var.
Yazı konusunda da farklı mataryelleri kullanarak ilgi ve merak uyandırmak gerekir. Farklı şeylerin üzerinde yazmak, kum, un, irmik gibi maddelerle ebru teknesi gib oluşturup onların içinde yazmak olabilir. Farklı dokuda kağıt ve kalemler kullanılabilir.
Ödevleri yetiştirme olarak düşünürseniz baskı olacaktır, severek yapamayacaktır. Öncelik hedef sevdirme olarak bakabiliriz. Öğretmenlede konuşun bu süreçte baskı uygulamış olmasın.
Sistemi yakalamak için sizin zorunuzla takip etmeye çalıştığınız şey en fazla birkaç sene devam eder. Önemli olan ilgi uyandırmak, yapmaktan kaynaklı hazzı duymasını sağlamak.

Kolaylıklar diliyorum..

Okullarda gülen yüz uygulamasını nasıl buluyorsunuz. Bizim okuldada var ama ben memnun değilim. Yarın öğretmenle görüşmeye gideceğim. Bunun için ne önerirsibiz n en demeliyim öğretmene ikna etmek için. Yardımcı olırsanız sevinirm
 

ergoterapist

New member
Serpil hanım cevabınız için çok teşekkür ediyorum.Kızım okuluna severek ve heyecanla gidiyor.Öğretmen sınıf içeresinde tek kızım dikkat çeken olduğu için ilgilenmeye çalışıyor, ön sıraya oturtuyor.Hatta sınıfta gülen yüz,üzgün yüz tabloları varmış.Kızım hiç daha gülen yüze geçemedi.Aynı şekilde öğretmen evde bizede yaptırdı etkinliklerini yaparsa gülen yüz yoksa üzgün yüz veriyorsunuz diye, haftada 5 tane gülen yüz kazanırsa haftasonu küçük bir ödülü olacaktı.Sizin söylediğiniz gibi her çocuğun öğrenme şekli farklı düşüncenize sonuna kadar katılıyor.Devlet okulunda öğretmen hangi birisiyle ilgilenecek.Adem hocamızın kitabını alıp okuyacağım.Bizin sorunumuz sadece grup içerisnde yaşanıyor.Evde sakin kendi halinde hoplayıp zıplamayan bir çocuk.İnsanları ve hayvanları çok seven hatta sürekli sarılarak sevmeye çalışan merhamet yüklü bir yapısı var.İllaki sarılarak dokunacak sevecek..

Merhaba. Kızınızın duyusal bir problemi olabilir. Duyu bütünleme terapisi hizmetinden faydalanabilirsiniz. Pediatrik ergoterapi hizmeti veren özel rehabilitasyon ve etkinlik merkezlerine ya da bulunduğunuz şehirde varsa devlet hastanesine giderek hizmet alabilirsiniz.
 

vseledimon

New member
Следите за размером порций.Как определить правильный размер порции.Мы уже подробно рассматривали эту проблему. как бегать правильно новичку для похудения
Например, идеальная порция мяса размером с колоду карт.Лучше питаться дома и готовить самостоятельно в кафе и ресторанах порции, как правило, превышают все разумные размеры.
 
Üst