Adem hoca ne demek istedi???

Istanbultadinda

New member
Annelik sanati kitabında Adem hoca 0-4 yaş grubunun özelliklerini anlatirken, bu dönemde annenin yapacağı şey hiçbirşey yapmamaktir diye bir ifadesi var. Hiçbirşey yapmamaktan kasıt nedir? Ne kadar hiçbirşey yapmamak? Doğal ebeveyn olmak, çocuğun ruhuna akmak, keşfetmesini izin vermek... Gb mi düşünmeliyiz? Bu dönem aynı zamanda zihinlerinin çok hızlı geliştiği dönem. Zihinsel etkinlik yapılmadan hayatın doğal akışında mi seyretmeliyiz?
Bu radyo programında da şöyle bir soru gelmişti: 3.5 yaşındaki çocuğum etkinlik yapmak istemiyor sesiydi bu anne. Adem hoca da o yaştaki çocuğun etkinlikle ne işi var demişti.
Hangi yaşta olacak mesela? Benim daha küçük iki çocuğum var. Günüm onlarla geçiyor. Akşama kadar evin kesfedilmeyen yeri kalmıyor. Bazen yetmiyor. Yorgun oluyorum vs. Etkinlik adı altında biseyler hazırlıyorum. 10dak da olsa dinlwniyirum. Düşününce kafama takılıyor. Aslında daha çok etkinliklere yoğunlaşmak istiyorum Ama hocanın bu sozu biraz geri atmama sebep oluyor. Bunda denge nasıl olmalı sizler bu dengeyi nasıl sağlıyorsunuz ?
 
Ben kızım doğmadan önce, iyi anne olmak demek; çocuğuyla birebir ilgilenip etkinlikler yapmak demektir doye düşünürdüm:) Kizimla uzun bir süre etkinlikler, materyaller de yaptık üstelik. Sonra kizim okula başladı, ama okula ilk gittiği haftalar, okulun bir cazibesi yoktu gözünde, bugün şunu yaptık diye heyecansizca söylüyordu, sebebi de evde cok daha alasını defalarca deneyimlemiş olmasıydı. Erken yaşta etkinliklerle günü doldurmak cocugunuzun size karşı beklentisini yükselttiği gibi, okul donemini de sıkıcılaştırabiliyor. Kendinizi fazlası icin zorlamayın, etkinlik üretmek bizim üretkenligimizi arttırıyor cocugumuzunkini değil. Cunku bizim sunduğumuz bir şeyi sadece el becerisini gelistirme açısından deneyimlemiş oluyor, halbuki bir halıyı girgirlamak bile cocuk icin fazlasıyla içi dolu bir etkinlik bence. Bi yavrum daha olursa, hiic kendimi etkinlikler oluşturmak icin zorlamayı düşünmüyorum, hayatin dogal seyriyle büyüsün, kendi üretkenliği beslensin diye düşünüyorum.
Surekli etkinlik yapmak, ev işlerini çocugun gözünde sevimsizlestiriyor birde. Mesela benim kızıma çamaşır asmak hic eglenceli gelmiyor artik..
 
Son düzenleme:

Nuray19

New member
Ben kızım doğmadan önce, iyi anne olmak demek; çocuğuyla birebir ilgilenip etkinlikler yapmak demektir doye düşünürdüm:) Kizimla uzun bir süre etkinlikler, materyaller de yaptık üstelik. Sonra kizim okula başladı, ama okula ilk gittiği haftalar, okulun bir cazibesi yoktu gözünde, bugün şunu yaptık diye heyecansizca söylüyordu, sebebi de evde cok daha alasını defalarca deneyimlemiş olmasıydı. Erken yaşta etkinliklerle günü doldurmak cocugunuzun size karşı beklentisini yükselttiği gibi, okul donemini de sıkıcılaştırabiliyor. Kendinizi fazlası icin zorlamayın, etkinlik üretmek bizim üretkenligimizi arttırıyor cocugumuzunkini değil. Cunku bizim sunduğumuz bir şeyi sadece el becerisini gelistirme açısından deneyimlemiş oluyor, halbuki bir halıyı girgirlamak bile cocuk icin fazlasıyla içi dolu bir etkinlik bence. Bi yavrum daha olursa, hiic kendimi etkinlikler oluşturmak icin zorlamayı düşünmüyorum, hayatin dogal seyriyle büyüsün, kendi üretkenliği beslensin diye düşünüyorum.
Surekli etkinlik yapmak, ev işlerini çocugun gözünde sevimsizlestiriyor birde. Mesela benim kızıma çamaşır asmak hic eglenceli gelmiyor artik..

Aslında doğru söylüyorsunuz kızımın kuzeni var 5 yaşında parmak boyasını ilk defa bu sene okulda görmüş bizimki ona diyor benimde var kozalak tan süs yaptık annemle diyor, evet okula gidince değişik bişey yapmayacak ki çocuk...
 

Nedim

New member
çok dert ettiğim bir konuya değinmişsiniz.etkinlik yapamıyorum diye kendimi yiyip bitirmek üzereyken gördüm bunu ve iyi geldi.ama okulsuz eğitim düşünüyorum oğlum henüz 3 -4 yaşında ve eğer okulsuz düşünürsem sanırım etkinlik yapmam gerekir değil mi.adem hocanın bu konudaki fikri nedir.henüz araştırmadım onun bu konudaki fikrini.o kendi çocuklarını okula gönderdiğine göre okula gönderilmesi gerektiğini düşünüyordur yine de bakmak lazım bi ara bu konuda bir şeyler söylemiş midir.
 

mehdi2016

New member
Ben kızım doğmadan önce, iyi anne olmak demek; çocuğuyla birebir ilgilenip etkinlikler yapmak demektir doye düşünürdüm:) Kizimla uzun bir süre etkinlikler, materyaller de yaptık üstelik. Sonra kizim okula başladı, ama okula ilk gittiği haftalar, okulun bir cazibesi yoktu gözünde, bugün şunu yaptık diye heyecansizca söylüyordu, sebebi de evde cok daha alasını defalarca deneyimlemiş olmasıydı. Erken yaşta etkinliklerle günü doldurmak cocugunuzun size karşı beklentisini yükselttiği gibi, okul donemini de sıkıcılaştırabiliyor. Kendinizi fazlası icin zorlamayın, etkinlik üretmek bizim üretkenligimizi arttırıyor cocugumuzunkini değil. Cunku bizim sunduğumuz bir şeyi sadece el becerisini gelistirme açısından deneyimlemiş oluyor, halbuki bir halıyı girgirlamak bile cocuk icin fazlasıyla içi dolu bir etkinlik bence. Bi yavrum daha olursa, hiic kendimi etkinlikler oluşturmak icin zorlamayı düşünmüyorum, hayatin dogal seyriyle büyüsün, kendi üretkenliği beslensin diye düşünüyorum.
Surekli etkinlik yapmak, ev işlerini çocugun gözünde sevimsizlestiriyor birde. Mesela benim kızıma çamaşır asmak hic eglenceli gelmiyor artik..

O kadar guzel anlatmissiniz ki. ne iyi ki sizler varsiniz..o kadar sey oyrendim ki sizlerden
 
Herkese merhaba

Ben de bu etkinlik yapmayan anne = yetersiz anne imajından rahatsızlık duyuyorum. Ve özel hiçbir şey yapmıyorum. Zorlama aktarımların faydası olmadığını düşünüyorum. Bununla beraber çocuğun yönettiği bir gündelik hayatta en ala etkinliklerin gizli olduğunu da hayranlıkla izliyorum. 10 dk dinlenebilnek için özel bir şey yapmanıza gerek yok zira keşfi engellenmeyen çocuk gün içinde defalarca yoğunlaşacağı aktiviteler bulur kendisine. Anne bu arada sessiz seyriyle hem güvenli üs işlevini yerine getirir hem dinlenir. Çocuk tuvalet kağıtları ile oynar hop onlarla kule yapmaya başlar. Bunun gibi gün içinde gelişimine uygun bir çok etkinlik yapar ve defalarca da yoğunlaşır. Ve yoğunlaştığı işlerinde özgür bırakılan çocuk öfke nöbetlerinden hayli uzak çocuktur.
 

Esraa.

New member
Annelik sanati kitabında Adem hoca 0-4 yaş grubunun özelliklerini anlatirken, bu dönemde annenin yapacağı şey hiçbirşey yapmamaktir diye bir ifadesi var. Hiçbirşey yapmamaktan kasıt nedir? Ne kadar hiçbirşey yapmamak? Doğal ebeveyn olmak, çocuğun ruhuna akmak, keşfetmesini izin vermek... Gb mi düşünmeliyiz? Bu dönem aynı zamanda zihinlerinin çok hızlı geliştiği dönem. Zihinsel etkinlik yapılmadan hayatın doğal akışında mi seyretmeliyiz?
Bu radyo programında da şöyle bir soru gelmişti: 3.5 yaşındaki çocuğum etkinlik yapmak istemiyor sesiydi bu anne. Adem hoca da o yaştaki çocuğun etkinlikle ne işi var demişti.
Hangi yaşta olacak mesela? Benim daha küçük iki çocuğum var. Günüm onlarla geçiyor. Akşama kadar evin kesfedilmeyen yeri kalmıyor. Bazen yetmiyor. Yorgun oluyorum vs. Etkinlik adı altında biseyler hazırlıyorum. 10dak da olsa dinlwniyirum. Düşününce kafama takılıyor. Aslında daha çok etkinliklere yoğunlaşmak istiyorum Ama hocanın bu sozu biraz geri atmama sebep oluyor. Bunda denge nasıl olmalı sizler bu dengeyi nasıl sağlıyorsunuz ?
Annelik sanati kitabında Adem hoca 0-4 yaş grubunun özelliklerini anlatirken, bu dönemde annenin yapacağı şey hiçbirşey yapmamaktir diye bir ifadesi var. Hiçbirşey yapmamaktan kasıt nedir? Ne kadar hiçbirşey yapmamak? Doğal ebeveyn olmak, çocuğun ruhuna akmak, keşfetmesini izin vermek... Gb mi düşünmeliyiz? Bu dönem aynı zamanda zihinlerinin çok hızlı geliştiği dönem. Zihinsel etkinlik yapılmadan hayatın doğal akışında mi seyretmeliyiz?
Bu radyo programında da şöyle bir soru gelmişti: 3.5 yaşındaki çocuğum etkinlik yapmak istemiyor sesiydi bu anne. Adem hoca da o yaştaki çocuğun etkinlikle ne işi var demişti.
Hangi yaşta olacak mesela? Benim daha küçük iki çocuğum var. Günüm onlarla geçiyor. Akşama kadar evin kesfedilmeyen yeri kalmıyor. Bazen yetmiyor. Yorgun oluyorum vs. Etkinlik adı altında biseyler hazırlıyorum. 10dak da olsa dinlwniyirum. Düşününce kafama takılıyor. Aslında daha çok etkinliklere yoğunlaşmak istiyorum Ama hocanın bu sozu biraz geri atmama sebep oluyor. Bunda denge nasıl olmalı sizler bu dengeyi nasıl sağlıyorsunuz ?

Merhabalar, bende selma şahin hocam a bu etkinliklerle alakalı sormuştum, "cok yapıyorlar özellikle instagramda bir sürü montessorı etkınlıgı yapan anneler vs.var onları görünce yapmak istiyorum ama bu konularda hiÇ üretken değikim ve yapamayınca eksiklik hissediyorum, vs." dedim. Kendiside" bakın uzman olarak söylüyorum, etkinlik işlerine hiç girmeyin derim, hiç bulaşmayın önemli olan oyun oynarken arada duygusal bağ olması çünkü bilmiyoruz ki o anne belkide kendini de çocuğunu da oyalıyordur. "bende hocam ben beceremiyorum öyle şeyleri mesela bizde makinaya çamaşır atarken o atıyor, yıkanmış bulaşıkları yerleştirrken bana veriyor, catal kaşıkları yerleştırıyor, camasır asarken bana verıyor, sobaya odun atıyor, yerleri siliyor vs. dedim. Oda" evet evet siz dogru olanı yapuyorsunuz olması gereken bu doğallık içinde e olmalı makinaya çamaşır atmak sizin için külfet ama onun için bu oyun zaten sobaya odun atmak oyun zaten siz onu engellemiyorsunuz cocuk böylece o evde var oldugunu hisseder. Oyun amac degıl aractır, oyuncakta aractır. Yanı ılla oyun oynamak degil.vs,hattabo sayfaları takip etmemide pek tavsiye etmedi. Böylrn bahsetti kendisi aklımda kaldığınca aynen yazmaya çalıştım inş faydalı olur sizin içinde
 

Esraa.

New member
Annelik sanati kitabında Adem hoca 0-4 yaş grubunun özelliklerini anlatirken, bu dönemde annenin yapacağı şey hiçbirşey yapmamaktir diye bir ifadesi var. Hiçbirşey yapmamaktan kasıt nedir? Ne kadar hiçbirşey yapmamak? Doğal ebeveyn olmak, çocuğun ruhuna akmak, keşfetmesini izin vermek... Gb mi düşünmeliyiz? Bu dönem aynı zamanda zihinlerinin çok hızlı geliştiği dönem. Zihinsel etkinlik yapılmadan hayatın doğal akışında mi seyretmeliyiz?
Bu radyo programında da şöyle bir soru gelmişti: 3.5 yaşındaki çocuğum etkinlik yapmak istemiyor sesiydi bu anne. Adem hoca da o yaştaki çocuğun etkinlikle ne işi var demişti.
Hangi yaşta olacak mesela? Benim daha küçük iki çocuğum var. Günüm onlarla geçiyor. Akşama kadar evin kesfedilmeyen yeri kalmıyor. Bazen yetmiyor. Yorgun oluyorum vs. Etkinlik adı altında biseyler hazırlıyorum. 10dak da olsa dinlwniyirum. Düşününce kafama takılıyor. Aslında daha çok etkinliklere yoğunlaşmak istiyorum Ama hocanın bu sozu biraz geri atmama sebep oluyor. Bunda denge nasıl olmalı sizler bu dengeyi nasıl sağlıyorsunuz ?
Ayrıca etkinlikleri zaten kreste yapacak dedi zaten okula gıdıncede ogrenebıldıgı kadarını alabıldıgı kadarını alacak demişti.
 

Istanbultadinda

New member
çok dert ettiğim bir konuya değinmişsiniz.etkinlik yapamıyorum diye kendimi yiyip bitirmek üzereyken gördüm bunu ve iyi geldi.ama okulsuz eğitim düşünüyorum oğlum henüz 3 -4 yaşında ve eğer okulsuz düşünürsem sanırım etkinlik yapmam gerekir değil mi.adem hocanın bu konudaki fikri nedir.henüz araştırmadım onun bu konudaki fikrini.o kendi çocuklarını okula gönderdiğine göre okula gönderilmesi gerektiğini düşünüyordur yine de bakmak lazım bi ara bu konuda bir şeyler söylemiş midir.

Olumsuz eğitimden kastınız nedir? İlkokula mı anaokuluna mı?
Yurtdışında okulsuz eğitim kavramı var forumda bu konuyla ilgili bir konu başlığı da var. Bir bakın isterseniz.
Daha önce başka bir konu başlığı adı altında adem hocanın kuralları öğrenmek adına ana okulunu tavsiye ettiği söylenmişti. Ama bu konu beni de düşündürüyor. 7yaşından önce öğretmenle karşılaşmasını istemiyorum ama o zaman kadar nasıl yönetirim bu durumu bilmiyorum...
 
Üst