Eğt.Dnş.Rümeysa Telli
Editör
Değerli [MENTION=6629]mercan[/MENTION] , ne kadar ince bir noktaya temas etmişsiniz
Öğretmen, arkadaşına vurmaya çalışan öğrencinin elini tuttuğu sırada, vurulan çocuğun alanına saygı duymuş oluyor ve o alana öyle bodoslama girilemeyeceğini hal ile göstermiş oluyor. Yani mahremiyet eğitimine katkı sağlamış oluyor.
Elini tuttuğumuz çocuk açısından da iki yönü ile katkı sağlıyor. Birincisi, karşısındaki arkadaşının alanına duyulan saygı, buna şahit olan tüm çocuklarda bu alan/aura hissini oluşturur. Vurmaya çalışan çocuk da buna dahil. İkincisi, elini tutma şeklimiz, çocuğun üzerine abanma şeklinde değil, çocuk ile mesafesini belli bir düzeyde koruyarak, bileklerinden kavrayıp, sadece "vurma davranışı"na engel olacak kadar olduğunda, çocuğun mahremiyet hissi zarar görmeden yaklaşmış oluruz.
Sizce açıklığa kavuştu mu? Net olmayan taraflarını tartışalım derim
Öğretmen, arkadaşına vurmaya çalışan öğrencinin elini tuttuğu sırada, vurulan çocuğun alanına saygı duymuş oluyor ve o alana öyle bodoslama girilemeyeceğini hal ile göstermiş oluyor. Yani mahremiyet eğitimine katkı sağlamış oluyor.
Elini tuttuğumuz çocuk açısından da iki yönü ile katkı sağlıyor. Birincisi, karşısındaki arkadaşının alanına duyulan saygı, buna şahit olan tüm çocuklarda bu alan/aura hissini oluşturur. Vurmaya çalışan çocuk da buna dahil. İkincisi, elini tutma şeklimiz, çocuğun üzerine abanma şeklinde değil, çocuk ile mesafesini belli bir düzeyde koruyarak, bileklerinden kavrayıp, sadece "vurma davranışı"na engel olacak kadar olduğunda, çocuğun mahremiyet hissi zarar görmeden yaklaşmış oluruz.
Sizce açıklığa kavuştu mu? Net olmayan taraflarını tartışalım derim