Fadime Yazıcı
Editör
Merhaba herkese. 0-6 yaş döneminde 'silgi kullandırmali mi' gibi şimdi de şu konuya takıldı kafam, Dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım :
Bizim bölümde ve bizim okulda topluca okulöncesi setleri alınır. Bu setlerde 5-10 dergi bulunur. Evlerine alan anneler de vardir, belki bilirler. Aşağıya fotosunu koyduğum iki sayfaya dikkatlice bakmanızı rica ediyorum. Bir sayfada yukarıdaki resmi istediğiniz renklerde boyayın diyor öteki sayfada hareket eden varlıkların kutucuklarini maviye boyayın diyor.
Ben hareket eden varlıkların kutucuklarini maviye boyayın gibi yonergelerde altındaki kutucugu mavi renge boyatirken öyle özene bözene yapmasını gerekli görmüyorum. Çünkü asıl istenen hareket eden varlıkları bulabilmek. Ben asıl hedefe yoğunlaşmasını istiyorum, boyamaya vakit harcamasını doğru bulmuyorum. Çocuklara da bunu vurgulamaya çalışıyorum. Bir iki örnek daha vereyim. "Baştan 2. arabayı boya." burda ben ille de boyamasını istemek yerine bazen oluyorki çarpı da koyabilirsin yuvarlak içine de alabilirsin diyorum mesela. Çocuklarımın ve çocuğumun gereksiz ayrıntılara takılmamasını , asıl hedefi görmesini, pratik düşünmesini, alternatif yollar üretmesini, takılıp kalmadan daha hızlı hareket edebilmesini amaçlıyorum.
O diğer sayfadaki "kış resmini istediğin gibi boya" yönergesinde ise zaten tek bir hedef var çocuğun boyama becerisini geliştirmek. Karalama evresinde çıkarmak için bu çalışmalar yaptırılıyor sanıyorum...
Yani boyamaya gereksiz görüyorum değil demek istediğim, asıl hedefi göstermek.
Belki de yanlış düşünüyorum ciddi anlamda yorumlariniza ihtiyacım var.
Ben kendimden çıktım yola bu düşüncelere daldığımda. O kadar gereksiz ayrıntılara takılırdım ki okulda yazililara girdiğimde asıl çalışılması gereken yerleri göremeyip "ya burdan da çıkarsa,bu parantez içini de sorarsa hoca" diye beynimi gereksiz şeylerle doldurup gerekliye yer bırakmazdım belki de. Aynı şekilde kitap okurken, aynı şekilde film izlerken. Fazla mi mükemmeliyetçi yetiştirildik biz acaba? Pratik olamam mesela ben. Bu da en güzel olmalı, şu da mükemmel olmalı demekten öyle anlarım olur ki bir bakmışım bir adım ilerleyememiş bir adım atamamişim... Yani asıl istenen iyi olsun da gerisi biraz vasat olsun, ne olur ki? Kurtaracak kadar olsa yeter diyorum.
Ne dersiniz bu yaş çocuğun kafası mi karışır bunu anlatirken?
Ne demek istediğinizi anlayamaz mi?
Ya da yapacaksa hepsini en iyi şekilde mi yapmalı?
[MENTION=394]Adem Güneş[/MENTION] [MENTION=727]Eğt. Dnş. Rumeysa Telli [MENTION=1162]Mina Gül[/MENTION][/MENTION] [MENTION=9]Gonca Anıl[/MENTION] [MENTION=6969]Nalan[/MENTION] Erdogmus [MENTION=1277]Seda Ermurat[/MENTION] [MENTION=662]Fatma Türkmen[/MENTION] [MENTION=1430]Pakize Demir[/MENTION]
diğer editorlerimiz ve diğer uyelerimizuyelerimiz?
Bizim bölümde ve bizim okulda topluca okulöncesi setleri alınır. Bu setlerde 5-10 dergi bulunur. Evlerine alan anneler de vardir, belki bilirler. Aşağıya fotosunu koyduğum iki sayfaya dikkatlice bakmanızı rica ediyorum. Bir sayfada yukarıdaki resmi istediğiniz renklerde boyayın diyor öteki sayfada hareket eden varlıkların kutucuklarini maviye boyayın diyor.
Ben hareket eden varlıkların kutucuklarini maviye boyayın gibi yonergelerde altındaki kutucugu mavi renge boyatirken öyle özene bözene yapmasını gerekli görmüyorum. Çünkü asıl istenen hareket eden varlıkları bulabilmek. Ben asıl hedefe yoğunlaşmasını istiyorum, boyamaya vakit harcamasını doğru bulmuyorum. Çocuklara da bunu vurgulamaya çalışıyorum. Bir iki örnek daha vereyim. "Baştan 2. arabayı boya." burda ben ille de boyamasını istemek yerine bazen oluyorki çarpı da koyabilirsin yuvarlak içine de alabilirsin diyorum mesela. Çocuklarımın ve çocuğumun gereksiz ayrıntılara takılmamasını , asıl hedefi görmesini, pratik düşünmesini, alternatif yollar üretmesini, takılıp kalmadan daha hızlı hareket edebilmesini amaçlıyorum.
O diğer sayfadaki "kış resmini istediğin gibi boya" yönergesinde ise zaten tek bir hedef var çocuğun boyama becerisini geliştirmek. Karalama evresinde çıkarmak için bu çalışmalar yaptırılıyor sanıyorum...
Yani boyamaya gereksiz görüyorum değil demek istediğim, asıl hedefi göstermek.
Belki de yanlış düşünüyorum ciddi anlamda yorumlariniza ihtiyacım var.
Ben kendimden çıktım yola bu düşüncelere daldığımda. O kadar gereksiz ayrıntılara takılırdım ki okulda yazililara girdiğimde asıl çalışılması gereken yerleri göremeyip "ya burdan da çıkarsa,bu parantez içini de sorarsa hoca" diye beynimi gereksiz şeylerle doldurup gerekliye yer bırakmazdım belki de. Aynı şekilde kitap okurken, aynı şekilde film izlerken. Fazla mi mükemmeliyetçi yetiştirildik biz acaba? Pratik olamam mesela ben. Bu da en güzel olmalı, şu da mükemmel olmalı demekten öyle anlarım olur ki bir bakmışım bir adım ilerleyememiş bir adım atamamişim... Yani asıl istenen iyi olsun da gerisi biraz vasat olsun, ne olur ki? Kurtaracak kadar olsa yeter diyorum.
Ne dersiniz bu yaş çocuğun kafası mi karışır bunu anlatirken?
Ne demek istediğinizi anlayamaz mi?
Ya da yapacaksa hepsini en iyi şekilde mi yapmalı?
[MENTION=394]Adem Güneş[/MENTION] [MENTION=727]Eğt. Dnş. Rumeysa Telli [MENTION=1162]Mina Gül[/MENTION][/MENTION] [MENTION=9]Gonca Anıl[/MENTION] [MENTION=6969]Nalan[/MENTION] Erdogmus [MENTION=1277]Seda Ermurat[/MENTION] [MENTION=662]Fatma Türkmen[/MENTION] [MENTION=1430]Pakize Demir[/MENTION]
diğer editorlerimiz ve diğer uyelerimizuyelerimiz?
Ekli dosyalar
Son düzenleme: