Hafif Düzey

mercan

New member
Öğrencim 8 yasında, hafif düzey. Yaşıtlarına göre dil ve zeka gelişimi geriymiş.

Yaşıtlarıyla olduğu sınıftayken arkadaşlarına verilen etkinlikler ona verilmiyormuş. Okuma ve yazma bilmediği için.

Özel sınıfa alındı öğrencimiz. Sınıfındaki diğer öğrenci ile harf öğrenimi yapıyoruz. İrmik ile yazmayı her iki öğrenci ile yapıyorum.

Adem hoca ahşaptan harflerden bahsetmişti. Ben de keçeden harf ve rakam yaptım. Rakamlar bahsettiğim öğrencinin sırasında harfler diğer öğrencinin sırasında duruyor. Annesine neden rakamlar bende harfler onda diyormuş.

Bu materyalleri ilk getirdiğim sefer her ikisininde eline veriyorum. İlerleyen zamanlarda gözlerini kapatıp elindeki hangi harf ya da rakam bulmaya çalışıyorlar. Bahsettiğim öğrencinin düzeyinin üzerinde bir oyun bununla beraber bu oyunu seviyor. :)

Bahsettiğim öğrenci diğerinin peçetelerini, ayranını çöpe atıyor, montunu alıp okulun başka yerlerine koyuyor, defterini ya karalıyor ya da siliyor.

Diğer öğrenciye verdiğim kitabı alıyor kendisi okumak için.

Diğer öğrenciyle yaptığımız yazma çalışmalarını ben de yapacağım diyor. Ben de kalemle çizgiler yapıp küçük kasları gelişsin diye yazıyorum. Hadi sende bunları yaz diyorum. Burada yanlış yapmış olabilirim :(

İlk başlarda gözlerine bakıp konuşuyordum. Gözlerini kaçırdığı için konuşmamaya başladım. Ne yapabilirim bilemiyorum :(
 

mercan

New member
Elhamdülillah şuan öğrencimiz ile bir sıkıntımız kalmadı. :)

Anadolu pedagoji çerçevesinde, insanın insan olduğu için değerli olduğu inancıyla yaklaştım.

Anadolu pedagojisine devam :)
 
Elhamdülillah şuan öğrencimiz ile bir sıkıntımız kalmadı. :)

Anadolu pedagoji çerçevesinde, insanın insan olduğu için değerli olduğu inancıyla yaklaştım.

Anadolu pedagojisine devam :)

Nasıl yol aldınız? Başka öğretmenlere de tecrübe olur belki diye biraz daha detay veremez misiniz? Bu ileti beni heyecanlandırdı :)
 

mercan

New member
Şuan düşününce belirli bir yöntem ya da teknik uyguladım diyemem.

Bana göre anadolu pedagojisinin temelini sevgi oluşturuyor.

Sevgiyle yaklaştım. Kalbimden nasıl geliyorsa öğle davrandım. Samimi bir şekilde çünkü çocuklar anlıyorlar samimi olup olunmadığını. Ona göre de kendilerini açıyorlar.

Onların oyunlarına dahil oldum. Tiyatro gibi çeşitli durumları canlandırmamı seviyorlar.

Yemek yapıyorlar oyun hamurundan. Bu çok acıymış yandım diyerek canlandırıyorum. Kahvenin içine bile acı koydular :)

İki öğrenciminde dil gelişimi biraz yavaş. Sonuna kadar onları dinliyorum. İlk başlarda onları konuşturmaya çalışıyordum. Şimdi ise bana sıra gelmiyor konuşmakta :)

Daha önceki öğretmenlerine göre benim onlara yaklaşmam biraz farklı olduğundan benim tarzıma alıştılar artık.

Çok şükür saygısızlıkla karşılaşmadım.

Hatta bana espri/şaka da yapıyorlar. Kola sağlığa zararlı demiştim. Sütün içinde kola var diyor :)

Aslında en önemlisi Rabbim niyetini bilince ona göre kolaylık sağlıyor.
 

Betty.

New member
Iki hafta once kardesim rehber ogretmen bir olay ogrendi.ogrenme guclugu olan erkek bir ogrenci ki ogretmeni tarafindan hic istenmiyor dislaniyor, evde amcasi tarafindan tacize ugruyormus.daha detayina inmicem ama cocugun acayip ofkeli davranislarinin sebebi buymus dedi kardesim.keske ogrencilerimizin ev durumlarini yakinlarini duygusal ihtiyaclarini bilerek davransak.o kadar muhtaclar ki sevgiye ilgiye hic bisey ogretmesek bile en onemli olan sey ona degerli oldugunu hissettirmek bence . Ozaman gerisi geliyor.tebrik ederim hocam.bu kadar dertlendiginiz icin tabiri caizse baskasinin cocuguna.allah razi olsun
 

mercan

New member
Aslında hepimiz muhtacız sevgiye.

İlk önce adem hocadan sonrada burayı açan ve üye olanlardan Allah razı olsun.

Bizde çocuklar için elimizden geleni yaparız inşallah.
 
Üst