Fadime Yazıcı
Editör
Hayallerine müdahale edilmemiş, o masum dünyasına girilmemiş çocuklar lazım. Problem çözme becerisi geliştirilmiş, abzurt fikirleri desteklenmiş, denemekten korkutulmamış çocuklar lazım biz öğretmenlere..Ahmet Şerif Izgoren'in verdiği bir örnek vardi. Çoktan seçmeli sınavda "hangisi farklıdır? " sorusunda "elma, çilek, portakal, kalem" olan seceneklerden Ustun zekali bir çocuğun verdiği cevap "çilek" olmuş. Tabi cevap yanlis degerlendirilmis hocalari tarafindan ve puani kirilmis. Demişler oglum sen bilmiyor musun gerçekten bu sorunun cevabını. Çocuk demiş elbette beklenen cevabin 'kalem' olduğunu biliyorum,çünkü o meyve degil. Ama çilek de doğru. Çünkü elmanin kabuğu soyuluyor, portakalinki soyuluyor, e kalemin de soyuluyor, ama çilek farklı, kabuklari soyulmuyor... Işte sınıfımda böyle çocuklar görmek istiyorum. Çok yönlü düşünsün, fikir üretsin, değişik çözüm yolları önersin.. Ebeveynler hirsla harfleri sayıları sekilleri çizgi çalışmalarını öğretmenin dışına çıksa.. ama.. ne yazik ki geçen yıl 4 yaş grubumdaki sınıfımda bile hayal gücü halen aktif olan sadece 2 çocuk vardı. Sadece 2 çocuk! Yani kimse sanmasin ki insanların hayal güçlerini hep ilkokul öğretmenleri yok ediyor. 44 aylıktan başlayan cocuklarimdan bahsediyorum.. değişik düşünemeyen, denemekten kaçan, yanlış yapmaktan korkan, ögretmenim denizi pembe, agaclari mor boyayabilir miyim diye tırsarak soran 4 yasindaki çocuklardan bahsediyorum...Sanıyorum yetişkinler belli bir yaştan sonra ne yapılsa farklı düşünemeyecekler, çünkü onlara da öyle öğretildi. O zaman çocuklara yapilacak en büyük iyilik saniyorum onları rahat bırakmak olacaktır!