Heyy bizim bölüm! Burda misiniz?

Ben Fadime Yazıcı. Izmir Bornova'da okuloncesi ogretmeniyim. Bölümümüzün 7 zorluğu varsa 70 güzelliği var.
O kuzularimiza, bize verilen 1 yıllık süre içerisinde temel atabilmek,karakter gelisimine ana damar olmak, en dogru izler birakabilmek, ilk goz agrilari olmak, gozlerindeki o korkuyu okul sevgisine cevirebilmek, onlarla sarmas dolaş olmak ne güzel ne tatli ne değerli birikimler.
Bana en zor gelen kısmı ise evrak işleri. Şimdilerde ise karne doldurma zamanı. Yavaş oldugum da bir gerçek ancak sevmiyorum bu karne işini de ne yalan söyliyim 😊26 çocuk için de kolay olduğu soylenemez tabi. Karne dediğimiz gelişim raporu, bilirsiniz.
Çok mutlu olurum tecrubelerimizi bu seviyeli ve kaliteli ortamda paylaşabilirsek.
 
Ben de buradayım :)

Ben sınıfımı öğrenme merkezlerine göre ayırdım. Hepsinin sınırları var. 5 merkezim var, her merkezde en fazla 5 kişi oynayabiliyor. Blok merkezi popüler olduğu için okula erkenden gelmeye çalışıyorlar. bir çocuğun hep aynı merkezi seçmemesi için dikkat ediyorum. Bir merkez dolduğunda başkası da girmek isterse arkadaşları uyarıyor burası doldu bak 5 kişiyiz diye. Birbirleri ile çok olumlu iletişim sağlıyorlar.

Saati kullanmayı biraz öğrettim. Belirli saatlere resim yapıştırdık serbest zaman, yemek zamanı, etkinlik zamanı geldiğini anlıyolar :)

Biri bakıyor serbest zaman bitmiş arkadaşlarına söylüyor, kendi merkezini toplayan yemeğe geçiyor (ip gibi sıraya girmiyorlar yani, kimsenin kimseyi beklemesine gerek yok, çünkü blok merkezini toplamak zorken, sanat merkezini toplamak çok kolay) diğerlerini beklemiyor böylece lavaboda da hınca hınç çocuk birikmiyor...
Burada da zamanı kendileri ayarlaması lazım. Yemeğini bitiren oyun odasına gidip etkinlik zamanına kadar oyun oynuyor. Yemeği geç yiyen oyun odasında da doğal olarak az kalmış oluyor. Bizimkiler gayet makul zamanda yemeklerini bitiriyorlar (burada dikkat etmemiz gereken şey yemek miktarının çocuklara uygun olması).

Ben neredeyse karışmıyorum çocuklara :) oyun odasında yoruldukları için masabaşı etkinliklerde hem dinlenmiş oluyorlar hem de zevkle etkinliklerini yapıyorlar.
(Bir hareketli, bir durgun, bir hareketli, bir durgun etkinlik yapmak okul öncesi eğitimin olmazsa olmaz şartı)

Etkinlikler bittiğinde günü değerlendirme zamanımız başlıyor. Bıgün be öğrendik,neler yaptık, hangisi en çok hoşumuz gitti, hangisini yaparken zorlandık gibi değerlendirmeler yaparız. O süreçte aileler çocuklarını almaya başlıyor zaten.

Sınırlar belirlidir ama özgürlerdir bu çok önemli.

Her gün diğer günden daha güzel... :)
 
Son düzenleme:
Ben de buradayım :)

Ben sınıfımı öğrenme merkezlerine göre ayırdım. Hepsinin sınırları var. 5 merkezim var, her merkezde en fazla 5 kişi oynayabiliyor. Blok merkezi popüler olduğu için okula erkenden gelmeye çalışıyorlar. bir çocuğun hep aynı merkezi seçmemesi için dikkat ediyorum. Bir merkez dolduğunda başkası da girmek isterse arkadaşları uyarıyor burası doldu bak 5 kişiyiz diye. Birbirleri ile çok olumlu iletişim sağlıyorlar.

Saati kullanmayı biraz öğrettim. Belirli saatlere resim yapıştırdık serbest zaman, yemek zamanı, etkinlik zamanı geldiğini anlıyolar :)

Biri bakıyor serbest zaman bitmiş arkadaşlarına söylüyor, kendi merkezini toplayan yemeğe geçiyor (ip gibi sıraya girmiyorlar yani, kimsenin kimseyi beklemesine gerek yok, çünkü blok merkezini toplamak zorken, sanat merkezini toplamak çok kolay) diğerlerini beklemiyor böylece lavaboda da hınca hınç çocuk birikmiyor...
Burada da zamanı kendileri ayarlaması lazım. Yemeğini bitiren oyun odasına gidip etkinlik zamanına kadar oyun oynuyor. Yemeği geç yiyen oyun odasında da doğal olarak az kalmış oluyor. Bizimkiler gayet makul zamanda yemeklerini bitiriyorlar (burada dikkat etmemiz gereken şey yemek miktarının çocuklara uygun olması).

Ben neredeyse karışmıyorum çocuklara :) oyun odasında yoruldukları için masabaşı etkinliklerde hem dinlenmiş oluyorlar hem de zevkle etkinliklerini yapıyorlar.
(Bir hareketli, bir durgun, bir hareketli, bir durgun etkinlik yapmak okul öncesi eğitimin olmazsa olmaz şartı)

Etkinlikler bittiğinde günü değerlendirme zamanımız başlıyor. Bıgün be öğrendik,neler yaptık, hangisi en çok hoşumuz gitti, hangisini yaparken zorlandık gibi değerlendirmeler yaparız. O süreçte aileler çocuklarını almaya başlıyor zaten.

Sınırlar belirlidir ama özgürlerdir bu çok önemli.

Her gün diğer günden daha güzel... :)

Ne güzel şeyler anlatmışsınız. Faydalı olacak bana da. Kaç yaş grubu sizin hocam ve kaç kişi sinif?bir de devlet mi ozel mi bagimsiz mi?
 

Mona roza

New member
Ben de buradayım :)

Ben sınıfımı öğrenme merkezlerine göre ayırdım. Hepsinin sınırları var. 5 merkezim var, her merkezde en fazla 5 kişi oynayabiliyor. Blok merkezi popüler olduğu için okula erkenden gelmeye çalışıyorlar. bir çocuğun hep aynı merkezi seçmemesi için dikkat ediyorum. Bir merkez dolduğunda başkası da girmek isterse arkadaşları uyarıyor burası doldu bak 5 kişiyiz diye. Birbirleri ile çok olumlu iletişim sağlıyorlar.

Saati kullanmayı biraz öğrettim. Belirli saatlere resim yapıştırdık serbest zaman, yemek zamanı, etkinlik zamanı geldiğini anlıyolar :)

Biri bakıyor serbest zaman bitmiş arkadaşlarına söylüyor, kendi merkezini toplayan yemeğe geçiyor (ip gibi sıraya girmiyorlar yani, kimsenin kimseyi beklemesine gerek yok, çünkü blok merkezini toplamak zorken, sanat merkezini toplamak çok kolay) diğerlerini beklemiyor böylece lavaboda da hınca hınç çocuk birikmiyor...
Burada da zamanı kendileri ayarlaması lazım. Yemeğini bitiren oyun odasına gidip etkinlik zamanına kadar oyun oynuyor. Yemeği geç yiyen oyun odasında da doğal olarak az kalmış oluyor. Bizimkiler gayet makul zamanda yemeklerini bitiriyorlar (burada dikkat etmemiz gereken şey yemek miktarının çocuklara uygun olması).

Ben neredeyse karışmıyorum çocuklara :) oyun odasında yoruldukları için masabaşı etkinliklerde hem dinlenmiş oluyorlar hem de zevkle etkinliklerini yapıyorlar.
(Bir hareketli, bir durgun, bir hareketli, bir durgun etkinlik yapmak okul öncesi eğitimin olmazsa olmaz şartı)

Etkinlikler bittiğinde günü değerlendirme zamanımız başlıyor. Bıgün be öğrendik,neler yaptık, hangisi en çok hoşumuz gitti, hangisini yaparken zorlandık gibi değerlendirmeler yaparız. O süreçte aileler çocuklarını almaya başlıyor zaten.

Sınırlar belirlidir ama özgürlerdir bu çok önemli.

Her gün diğer günden daha güzel... :)


Masaallah size ne guzell böyle öğretmenlerin olması okul öncesi ve sonrasında da olması Rabbim sayilarinizi arttirsin ben de kizima büyük bir saat yaptım zamanları ayırdım resimli yatma zamanı uyuma zamanı yemek yeme oyun vs. Şeklinde böylelikle daha adapte oluyor
 
[MENTION=1795]Fadime Yazıcı[/MENTION] 4 yaş hocam :) devlet okulu
[MENTION=4786]Monaroza[/MENTION] kesinlikle saat çok işe yarıyor :)

Çocuk olduklarını bilerek elimden geldikçe yetişkin gibi davranmaya çalışıyorum.
[MENTION=1795]Fadime Yazıcı[/MENTION] hocam aktif+pasif etkinlik dengesine dikkat ederseniz çok verimli oluyor. Bir de en çok yapılan yanlışlardan biri; Bir etkinlik ile devamında gelen etkinlik arasında bir bağ olmaması. Etkinlikler arasında anlamlı geçişler yapılınca çok faydalı oluyor. Çocuk kendini bir bütünün içinde hissediyor o çok önemli.
 

Mona roza

New member
[MENTION=1795]Fadime Yazıcı[/MENTION] 4 yaş hocam :) devlet okulu
[MENTION=4786]Monaroza[/MENTION] kesinlikle saat çok işe yarıyor :)

Çocuk olduklarını bilerek elimden geldikçe yetişkin gibi davranmaya çalışıyorum.
[MENTION=1795]Fadime Yazıcı[/MENTION] hocam aktif+pasif etkinlik dengesine dikkat ederseniz çok verimli oluyor. Bir de en çok yapılan yanlışlardan biri; Bir etkinlik ile devamında gelen etkinlik arasında bir bağ olmaması. Etkinlikler arasında anlamlı geçişler yapılınca çok faydalı oluyor. Çocuk kendini bir bütünün içinde hissediyor o çok önemli.
@okul öncesi ogretmeni [MENTION=1795]Fadime Yazıcı[/MENTION] kızım 4 yaşında bağımsız kursa verdim 3 4 hafta kadar yanında gittim Adem hocamın anlattığı gibi uygulasın güvenli birsekilde ayrilmistik kurs 7 saatti ben 4 saat yolladım fakat 2 ay sonra gitmek istemediğini söyledi beni bırakmak istemiyormuş bu kurs kizima çok iyi gelmişti çok içine kapanikti geçirdiği kaza sonucu yaklaşık bir aydır gitmiyor ben yanında olursam gidermiş fakat kardeşi de var 2 yaşında onu da birakamiyorum tekrar nasıl alistiririm kursa aklı aslında hep arkadaslarinda
 
[MENTION=1795]Fadime Yazıcı[/MENTION] , [MENTION=4808]Okul Öncesi Öğretmeni[/MENTION] ve diğer Hocalarım, umarım bizlere de sizin kadar duyarlı, çocuğu ve yaptığı mesleği seven öğretmenler denk gelir. size sorum var benim. 48-60 ay arası okul öncesi eğitim çok elzemmi? çocuk zaten 5 yaşında ve 6 yaşında da anaokuluna gidecek ya, sosyal çevresi fazla, özbakım becerileri gelişmiş, ince motor, kaba motor gelişimi de iyi olan bir çocuk için yine de olmazsa olmaz mı sizce? ertelenebilir mi?
 

savaşçı

New member
[MENTION=1795]Fadime Yazıcı[/MENTION] , [MENTION=4808]Okul Öncesi Öğretmeni[/MENTION] ve diğer Hocalarım, umarım bizlere de sizin kadar duyarlı, çocuğu ve yaptığı mesleği seven öğretmenler denk gelir. size sorum var benim. 48-60 ay arası okul öncesi eğitim çok elzemmi? çocuk zaten 5 yaşında ve 6 yaşında da anaokuluna gidecek ya, sosyal çevresi fazla, özbakım becerileri gelişmiş, ince motor, kaba motor gelişimi de iyi olan bir çocuk için yine de olmazsa olmaz mı sizce? ertelenebilir mi?

Güzel soru sevgili meslektaşım, ben de merak ediyorum bu sorunun cevabını, o dönem bize de yaklaşıyor zira :)
 
[MENTION=1795]Fadime Yazıcı[/MENTION] , [MENTION=4808]Okul Öncesi Öğretmeni[/MENTION] ve diğer Hocalarım, umarım bizlere de sizin kadar duyarlı, çocuğu ve yaptığı mesleği seven öğretmenler denk gelir. size sorum var benim. 48-60 ay arası okul öncesi eğitim çok elzemmi? çocuk zaten 5 yaşında ve 6 yaşında da anaokuluna gidecek ya, sosyal çevresi fazla, özbakım becerileri gelişmiş, ince motor, kaba motor gelişimi de iyi olan bir çocuk için yine de olmazsa olmaz mı sizce? ertelenebilir mi?

Nalan hanimcim tabi ki olmazsa olmaz bir konu değil. Ben kızımı kendi yanına almak istemiyorum. Eğer iyi bir öğretmen bulamazsam ayns şekilde ben de 1 sene göndermeyi düşünüyorum. Bakicisiyla çok mutlu. Siz zaten öyle güzel beceriler farkindaliklar ve kazanımlar olmuşturmussunuz ki hiç aklınız kalmasın 2 sene göndermeyi. Küçük bir önerim acaba haftada 2 gün falan oyun grubu düşünür müsünüz?
 

Zekiye tuğ

New member
Ben de buradayım :)

Ben sınıfımı öğrenme merkezlerine göre ayırdım. Hepsinin sınırları var. 5 merkezim var, her merkezde en fazla 5 kişi oynayabiliyor. Blok merkezi popüler olduğu için okula erkenden gelmeye çalışıyorlar. bir çocuğun hep aynı merkezi seçmemesi için dikkat ediyorum. Bir merkez dolduğunda başkası da girmek isterse arkadaşları uyarıyor burası doldu bak 5 kişiyiz diye. Birbirleri ile çok olumlu iletişim sağlıyorlar.

Saati kullanmayı biraz öğrettim. Belirli saatlere resim yapıştırdık serbest zaman, yemek zamanı, etkinlik zamanı geldiğini anlıyolar :)

Biri bakıyor serbest zaman bitmiş arkadaşlarına söylüyor, kendi merkezini toplayan yemeğe geçiyor (ip gibi sıraya girmiyorlar yani, kimsenin kimseyi beklemesine gerek yok, çünkü blok merkezini toplamak zorken, sanat merkezini toplamak çok kolay) diğerlerini beklemiyor böylece lavaboda da hınca hınç çocuk birikmiyor...
Burada da zamanı kendileri ayarlaması lazım. Yemeğini bitiren oyun odasına gidip etkinlik zamanına kadar oyun oynuyor. Yemeği geç yiyen oyun odasında da doğal olarak az kalmış oluyor. Bizimkiler gayet makul zamanda yemeklerini bitiriyorlar (burada dikkat etmemiz gereken şey yemek miktarının çocuklara uygun olması).

Ben neredeyse karışmıyorum çocuklara :) oyun odasında yoruldukları için masabaşı etkinliklerde hem dinlenmiş oluyorlar hem de zevkle etkinliklerini yapıyorlar.
(Bir hareketli, bir durgun, bir hareketli, bir durgun etkinlik yapmak okul öncesi eğitimin olmazsa olmaz şartı)

Etkinlikler bittiğinde günü değerlendirme zamanımız başlıyor. Bıgün be öğrendik,neler yaptık, hangisi en çok hoşumuz gitti, hangisini yaparken zorlandık gibi değerlendirmeler yaparız. O süreçte aileler çocuklarını almaya başlıyor zaten.

Sınırlar belirlidir ama özgürlerdir bu çok önemli.

Her gün diğer günden daha güzel... :)

Var olun Allah hayırlı uuuzuunnn bir ömür nasip etsin sağlıkla inşallah.siz ve sizin gibi öğretmenler var olun binler olun insallah
 

dileköğretmen

New member
Ben bu konuda şunu söyleyebilirim.Çocukların 3 yaşından sonra sosyal birliktelik yaşaması özgüven,dil gelişimi açısından çok önemli.Eğer bir okula gönderemiyorsanız mutlaka yaşıtlarının olduğu bir kurs ya da oyun merkezine gönderin.Tabi ki burada öğretmenin iyi araştırılması da çok önemli.
 
Üst