yorumlarıza ihtiyacım var

PinarT

New member
okul-ders-tırnak yeme-anne baba ayrılıgı

Merhabalar, Adem Bey'e mail gönderdim ama cevap ne zaman gelir bilmiyorum. durumu asagıdaki gibi özetleyebildim. malum her detay önemli fakat ana hatları yazmak zorundaydım.

Çalışan anneyim.

Kızım Kasım 2009 dogumlu (7 yasını yeni doldurdu). Doğumdan 2,5 yasına kadar ben baktım. Sonra kreşe başladı bende calısmaya.
10 aylık yürüdü. 1 yasında cümle kurarak konuştu. 1,5 yasında resimlere bakarak anlatıyordu. :confused:

1.konu:
2. sınıfa gidiyor. 5 yasındayken esimle ayrıldık. Babasıyla her haftasonu bir gün kalarak görüşüyor.
Zaman zaman sorular sorarak anlamaya çalışıyor. Nasıl tanıştığımızı, evlendıgımızı, aşık mıydık?, o doğduktan sonrada aşkımız devam etti mi?, neden ayrıldık? Birbirinizi seviyormusunuz?Gibi sorular soruyor.
Cevaplarım ise, aşık olmadan evlenmek doğru değil. Evet aşıktık. Kendisi doğduktan sonrada aşkımız devam etti. Birbirimizi mutlu edemediğimize karar verdik. ve farklı evlerde yasamaya karar verdik.evlilikte herkesin mutlu olması lazım. Bu konu babanla benim kararım , başka birinin etkisi yok. birbirimizi tabiiki seviyoruz. Anne ve baba olmayı bırakmadık. Biz ömür boyu senin yanındayız seni seviyoruz ve hep annen baban olarak kalacağız.--> anladığını ve mutlu olduğunu söylüyor.

2.konu
Okulda ise, öğretmenleri uyumlu girişken hareketli bir çocuk diyorlar.
Sınıf öğretmeni, gecen yıl, sınıfta ders esnasında dolaştığını parmak kaldırmadan konuştuğunu, etrafla konuştuğunu söylüyordu. Ve bu durumlardan dolayı sürekli uyardığını anlattı.
Bende cok fazla uyarı yapmayın sizden soğuyabilir demiştim. Böyle yıl sonu geldi.
Şimdi ise, bu konular ortadan kalktı. Öğretmenle ilgili yaşananlar;
- Matematik dersinde masa altında kitap okuyormuş. (donem basından beri bir kez olmuş)
Bir gün öğretmen aradı ve çıkarma işleminde zorlandığını, tüm ders boyunca ona çıkarmayı anlatmak için ugrastıgını söyledi. Sonunda tahtaya kaldırıp birebir anlattım ve anladı dedi. ( bu tutum bana göre yanlış). Siz evde çalıştırın dedi. Bende bazı örnekler götürdüm ve kızım işlemi yaparken videoya çekmemi istedi. Ve mükemmel anlattı. Sonra, bak yapabiliyorum dedi.
Başka gün, bir soru cevapladı ve “bak anne ben zekasız değilim” dedi. O anda içim acıdı. Bunu kızıma öğretmenin hissettirdiğini anladım.
- Sınıfta bir uygulama var. Haftada iki kez sabah sınav yapılıyor. Puan veriliyor. 90 üzeri alanlar, tahtaya çıkıyor ve alkışlanıyor. Alamayanlar sırada oturuyor. ( son derece karsı cıktıgım bir durum). Kızım cıkamadıgı için üzgün. 80 puanla veya 70 puanla sırada kalıyor çıkamıyor. Yine bir gün öğretmenle konuştum, bana 18 kişinin tahtaya cıktıgını 6 kişinin sırada kaldığını söyledi ve kızımda bunların içinde. Benim kanım dondu. Kızıma ve diğer oturanlara neler hissettirdiğini düşündüm. Aslında fikirlerimi söylemek ve söylememek arasında kaldım. Ve konuşmaya karar verdim.
Öğretmene, neden böyle bir uygulama yaptığını, küçük olduklarını ve puanlamanın bile yanlış olduğunu üstüne birde ödül sisteminin zarar verici olduğunu belirttim. Fakat motivasyon sagladıgını söyledi. Kızımda yarattığı durumu anlattım. Öğretmen, sınıfta cok zeki çocuklar var kızınız bu yüzden öyle hissediyor olabilir dedi.!!!! Durum ciddi dedim. Çünkü “başarısızlık, yetersizlik, aptallık, zekasızlık, aşağılanma, küçük düşürülme ” gibi kavramlar oluştu kızımda ve bu durum sosyal aktivitelerine yansıdı. Buz patenı yapmak istiyor ama ya yapamazsam başaramazsam diyor, vazgeçiyor. Diğer çocuklar yada aileler tepki vermeyebilir ama ben bu işin çözülmesini istiyorum dedim.
Benim için 90 üzeri alması yada o tahtaya çıkması önemli değil, okuldan soğuması- sizden uzaklaşması- dersi bırakması sorun dedim.ve ben kızımı ıyı tanıyorum önüne geçmezsek bunlar yaşanacak dedim.
İlk olarak, kızıma başarıyı tattırın takdır edin sevginizi gösterin ve bu duygudan kurtulmasını sağlayalım dedim.
İlgim sonucunda ; kızımı 80 puanla tahtaya çıkardı. Ve kızım mutlu, kendine inanmaya başladı. Bir süre böyle gideceğiz.sonra bu uygulamayı tamamen kaldırmasını talep edeceğim. Bu arada kızım evde sıfır hata soru yaparken bu sınavlarda yapamıyor. Kaygı ve stres başlıyor.
Kızımın ifadesi ile, sınavda ilk soruyu yaparken tuvaleti geliyor. Ve her sınavda bu durum var. Ögretmenide her sınavda gittiğini doğruluyor. Kaygı belirtisi.
En sevmediği günler sınav günleriymiş. Ve sınav hakkında konuşmak istemiyor. Nasıl bir yol izlemeliyim?

• aksam 5 te okuldan geliyor, bakıcısı ile saat 7 ye kadar kalıyor. Dinlenip birseyler yiyip ödev yapıyor, oyun oynuyorlar.
• Sürekli benimle oyun oynamak istiyor. Yerden yüksek, kovalamaca, saklambaç..vs. hergüne oyun saati belirledik yarım saat oynuyoruz.
• İstedigi olmayınca, küsüyor.
• Beni üzdüğü zaman özür diliyor öpüyoruz barışıyoruz.
• Yemek konusunda da zorluyor. Küçüklüğünden beri öyle.
* 2 aydır tırnak yiyor.

3.konu
Baba gittiğinden beri aynı yatakta yatıyoruz. Birlikte yatmak istedi ve bende karsı çıkmadım. Zaman zaman odamda yatsammı anne diyor, istersen olur diyorum. Birkez denedi ve hayır seninle yatıcam dedi. Ne yapmalıyım?
Babayı kararların dışında bırakmadım hıc. Her konuda fikrini ve iznini alarak devam ediyoruz.
Bu yıl evde agresif, bana bağırıyor, sabırsız, ve cok inatçı. ( baba ve bende inatçıyız )Bunlar benim kızımda kendimi gördüğüm durumlar. Yaşanan zor süreçler sonrası zaman zaman kızdığım tahammül edemediğim durumlar cok oldu. Şimdi toparlanmaya başlıyorum. Ve düzeleceğine inanıyorum.
Cok fazla oyuncak istiyor. Bu yıl azalttık. Her dışarı cıkıldıgında yada birine hediye alırken mutlaka kendisinede istiyor. Yok deyince huysuzlanıp tersleşiyor. Ama sebeplerini anlatıp yok diyorum almıyorum.
Ayrıca, birsey soyluyor, ben daha cevap vermeden “biliyorum şimdi kesin yok dersin” diyor.
Odasında oyun kuruyor. Su doldurup havuz yapıyor bebeklerini yıkıyor giydiriyor.

Çekirdek ailede yetişti. Ailem uzakta olduğundan yılda 2-3 kez görüşüyoruz.
Yalnız buyudu. Anane teyze dayı hepsine çok mesafeli, uzaktayken seviyor özlüyor. Beraberken öpmelerini bile istemiyor.

4.konu
Cok kararsızlık yasıyor. Sebebi ne olabilir?
Her konuda kararsız, ve bana soruyor cevabıma göre secıyor. Kendisinin karar vermesini söylüyorum ama yok.

son 2-3 haftadır, kendisinin güzel olmadıgını aynada cirkin göründügünü söyluyor. anne senin gözlerin guzel benimkiler degil. kıskanıyorum diyor. :confused:

Yorumlarınız ve önerileriniz cok kıymetli.
 
Son düzenleme:

Fatma Acar

Editör
Pinar hanim keske uzman olsamda yazdiginiz her paragraf icin en uygun seyleri yazsam
Okul hayati kizinizi elbette cok etkiliyordur. Bilmiyorum benim basima gelse ne yapardim diye dusundum eger ogretmeninizle yol katedemeyecekseniz baska bir ogretmen mi arasaniz acaba ? Cunku yetersizlik hissini kiziniza keske yuklemeseler. Ogretmeninin yasattigini ilerde arkadaslarida desteklerse daha da zor durumlar dogabilir gibi geliyor bana ?
Pinar hanim aklima ne geldi biliyor musunuz Adem beyin arsivden yasama sevinci adli yayininin tekrarini dinleyebilir misiniz . Kiziniz bir oyuncak istediginde:biliyorum simdi kesin yok dersin diyor mus ya hani biraz kirmasaniz onu ,yani her dedigini alın yapin demiyorum da mesela bir oyuncak istedi alamadiniz yasam enerjisini hayir yok simdi alamayiz demek yerine( bunlari soyluyorsunuz demek istemiyorum sadece ornek veriyorum. )Kizim suan onu almiyor olsamda hmmm eve gidince ben sana ona benzer bir oyuncak yada aktivite yapacagim cooook egelenecegiz gibi cumlelerle olayi yumusatsaniz.
Birde kararsizlik yasiyor diye belirtmissiniz onu biraz cesaretlendirip karar vermesi noktasinda neler yapilabilir bu konuya yogunlassaniz yani kendi iradesini kullanabilse keske .Umarim faydam olur . Zira yavrunuzun arkasinda cok durun pinar hanim ne ogretmeninin de baskasinin kizinizi ezmesine pek musade etmeyin . Sevgi ve dua ile ...
 

PinarT

New member
merhaba,

ögretmenle görüşerek biraz toparladık konuyu.
gecen hafta pedagoga gittik durum degerlendirilmesi yapıldı.. özgüven zedelenmesi yasadıgını bu yuzden oldugu söyledi.
neticede benim gözlemlerimde dogru cıktı.
sımdı basarıyı yasattıkca kendine inanmaya basladı.
zamanla daha iyi olacagını düşünüyorum.

ama evde ödev yapmak istemiyor.. sürekli benimle oyun oynama derdinde. 1 dk bile ayrı geciremiyoruz..
 

PinarT

New member
tesekkur ederim Fatma Hanım..

ögretmene müdahale etme konusunda cok tereddut ettim ve dogru olduguna inandıgım seyı kızımın gelecekte bu durumla nasıl zorlanacagını düşündüm.
genelde ögretmenler işlerine karısılınca cocugu dıslayabiliyorlar.
bundan korktum sadece.
fakat ogretmen benım konuyu cok irdeledigimi görünce ve soyledıklerımin dogrulugu karsısında işbirligi yaptı.
uygulamasının nasıl yanlıs oldugunu anlattım..haklıydım.
dıger cocukları ornek verdiginde, bireysel olarak diger cocuklarla ilgilenmedigimi sadece kızımdaki etkilerianlattım.
baska cocuklarda boyle algılanmamıs olması yontemin dogru oldugunu göstermez. ve diger cocuklar ailesiyle paylasmıyor olabilir, aile ilgilenmiyor olabilir.vs.vs...

calısmalarımız devam ediyor.
heyecandan kaygıdan tuvalate gitmiyor artık sınavda. ögretmen telefon actı ve bunu soyledi nasıl sevındım anlatamam. dogru yoldayız dedim..:D
sınavda basarısı artıyor. bildigi seyleri yapmıyordu. şimdi yapıyor.

her anne, aile demiyorum, cunku en ıyı anneler hissediyor cocuklarını..sahsi fikrim katılmayan olabilir. cocuklarının gelecegı için yanlıs gordukleri ama emin oldukları seyleri mutlaka cözsünler..
ögretmen cözmeseydı, okul yönetimine gidecektim..:)))

bu arada, fazla ödev vermiyorlar ama sıkıcı anlatıyorlar. ayrıca, sadece sınıf ögretmeninin dersınde sıkılıyor..digerlerinden hosnut.
 

şifa

New member
Merhaba öncelikle Allah yardımcınız olsun inşaallah sorununuzu en kısa zamanda çözüme ulaştırırsınız bizimde buna benzer sorunlarımız var ben daha önce kaygılı bi çocuk olduğundan bahs etmiştim kızımın. Bizde 1. Sınıftayız çok zeki bi çocuk çabuk öğreniyor ama kaygılı olmasından dolayı öğrendiklerini unuturmu diye korkuyorum. Bizim okulumuzda da ödül sistemi var daha doğrusu öğretmenimiz uyguluyor motive etmek için diyor ama kızım okula başladığından beri ara ara morali bozuk olarak geldi eve bugun yıldız alamadım bugün hediye kazanamadım diye üzülerek geldi. Ben ödülün önemli olmadığını anlatmaya çalışıyorum her seferinde ama tabi nereye kadar. Bir de geçenler de öğretmeni 10 sayfa okuma yapana hediyem var demiş benim haberim yoktu ertesi gün bir bilezikle geldi çok mutlu bende "bileziği çok güzelmiş hediye mi" dedim oda "evet öğretmenim hediye etti 10 sayfa okuyana hediye vardı bende okumadım ama okudum dedim şimdi hemen okurum anne " dedi çok üzüldüm öğretmenle daha önce ödül sistemine gerek olmadığına dair konuştuk ama sınıfta biraz daha zor öğrenen yazı yazmak, okumak istemeyen çocukların olduğunu ve onları motive ettiğini söyledi kızım çabuk öğrenen ve çabuk yazanlar arasındaymış ama benim kızım da çok etkileniyor dün bana okul nezaman bitecek diye sordu üzüldüm ne yapmalıyım sizce öğretmenle ayrıntılı olarak konuşmalımıyım ne dersiniz? Bana da bir yol gösterin özellikle yalana başvurmasına çok üzüldüm
 

PinarT

New member
Merhaba,

evet, 1. sınıfta okuma konusunda bizde aynı durumdaydık fakat onu yazmadım ben..

bizde de bir ayda en cok okuyan kitap kurdu seciliyor ve rozet takılıyordu. surekli cocuklar okusun dyordu.
baslangıcta soylenenı yaptım, puan alınıyor rozet takılıyor oku kızım oku kızım..derken birde baktım sessiz okuyorum diyerek sayfaları atlatıyor.
sessli okumasını dinlemek istedigimi soyledım okumayı bıraktı.

sonra bir ay sonu listeler gitti. kitap kurdu olamadım dedi.
aldım karsıma, kitap kurdu olmak ne demek, alınca ne oluyor dedim.. bilmem rozet takıyoruz dedi.
benim için kitap kurdu olman yada ayda 50 kitap okuman onemli degil. benim için senin düzenli olarak hergün sıkılmadan kitap okuman önemli dedim.
ama karar senin dedim. nasıl mutlu olacaksan oyle yapabilirsin, dedim ve cok rahatladı.
beklentimi normal dğzeyde tuttugumu gösterdim.
bak dedim ben bazen 5 sayfa bazen 20 sayfa okuyorum. ama sıkılarak okumak dogru degil deyince tamam dedi.
ve o gunden sonra listeleri her ay gonderdim ama okuma yapmak zorundasın kavramınıda sildim.
şimdi arabada, serviste canı ne zaman isterse okuyor.

yıldız verildiginden bahsetti..okudukca yıldız ekleniyor.
yıldızı var ama delice degil.

bu fikrimi ögretmenede soyledım. kızım kitap kurdu olmayacak, sevdigi kadar sıkılmadıgı kadar okuyacak..ben bu sekilde konustum dedim. bilginiz olsun dedim. bana baska cocukların haftasonu bile kutuphanelerde kitap okudugunu hırs yaptıklarını soyledı.
ben asırılıktan hoslanmam. kızım cocuklugunu unutacak, annesıyle sevdikleriyle vakıt gecirmeyecek, oyun oynamayacak , kapanıp kıtap okuyacak oylemi. ben oyle bir cocuk istemoıyorum.. isteyen velilere de karısmam dedim.
ve bu konu kapandı.

gecen ay bilgi geldi, kitap kurdu durumu tamamen kaldırılmış :) umarım etkim olmustur...!

suanda duzenli severek okuyor. her cıktıgımızda mutlaka bir kitap alır. kitap fuarından sınırsız kitap alırız.
işte bu sevmek.. zorla okumak degil..

umarım size fikir olur.
okuldaki her zorlama illaki yapılacak degil, özellikle cocugunuzu yıpratıyorsa, makul sevıyeye cekmek sizin elinizde.
 

PinarT

New member
bu arada, evde iki berjer koltugumuz vardı onları karsı karsıya gelecek sekilde cevırdık..ortada sehpa..
kitap okuma kosemız oldu.
istedigimiz kitabı seciyoruz orada karsılıklı oturup, yiyecek birseyler alıp okuyoruz.

hem keyıflı oluyor hemde benım okudugumu goruyor.
yatak basucumuzda kitaplarımız görünür sekilde duruyor.
kitaplıgımız var ortak..yarısında benım kitapların kalanında onunkıler duruyor.

bunun gibi motive edici seyler yapıyorum.

kitap hayatının parcası artık bunu hıssedıyorum...
 

şifa

New member
Ne güzel değiştirebilmişsiniz bizim öğretmen aslında bu yıldız sisteminin çocuklara katkı sağlayacağını düşünüyor mesela bugün öğretmenin dediği yere kadar yazmayı ilk tamamlayan 1 yıldız alıyor her yıldızİn bir karşılığı var oyuncak, balon, şeker ,çikolata gibi isteyen yıldızın karşılığını hemen alıyor isteyen biriktirip 5 yıldızda daha büyük bir hediye kazanıyor gibi. Ceza yok deniliyor vermiyor da ama mesela yazıyı tamamlamayanlar büyük teneffüste yazıyı tamamlayacak diyormuş benim kızım hep tamamladığı halde tedirgin ya teneffüse çıkamazsam endişesi var ara ara dile getiriyor birde dün okul ne zaman bitecek deyince çok şaşırdım. Bazen erken kalkmak zor geliyor okula gitmesem olmazmı diyor babamız da " hasta olmadığımız sürece okula gitmeme imkanımız yok arkadaşlarının öğrendiklerini sen öğrenmemiş olursun eğer gitmek istemiyorsan seni okuldan alalım hiç göndermeyelim" dedi bu yanlış mı oldu sizce ben tereddüt ettim şimdiye kadar çok hata yapmışız şimdiden sonra yapmak istemiyoruz bende eşimde duyarlı bir ebeveyn olma yolundayız adem beyin kitaplarını okumaya başladık az da olsa evimizin havası değişmeye başladı diyebilirim inş bu okul sorununu da çözeriz

Okuma köşesi güzel fikir gerçekten ama ben 3 çocuk annesiyim ve küçüklerle beraber ödev yapmak bile çok zor oluyor onlar uyumadan kitap okumam neredeyse imkansız gibi ama deniycem fikir için teşekkürler
 
Son düzenleme:

şifa

New member
Çok teşekkür ederim [MENTION=662]Fatma Türkmen[/MENTION] hanım bende öyle düşünüyorum bir faydası olmaz aksine zararı olur. Öğretmenimiz genel itibariyle uyumlu ve tavsiyelere açık bir öğretmen. Hatta kitaplarını okumamış olmama rağmen sadece yazılarını ve burdan takip ettiğim kadarıyla adem hocadan bahs ettim nasıl bir cesaretle bahs ettim onuda bilmiyorum çünkü çok az biliyordum A pedagojisini. Oda mahremiyet eğitimini okuduğunu söyledi biraz daha konu üzerinde durursam belki öğretmenimizin de farkındalığı artar
 

milena

New member
Yazdiklarinizi hayranlikla okudum. Harikasiniz. Cocugunuzu tanimaniz, sorunu algilamaniz ve cozulene kadar ugrasmaniz cok hosuma gitti. Bircok aile bu mükemmelliyetçi egitim sistemini destekliyor ve cocuklarini harap ediyorlar. Ben de boyle bir sistemden gecmis biri olarak kizinizi da anlıyorum. Neyse ki çok kötü olmadan müdahale etmişsiniz. Tebrik ediyorum gercekten
 
Üst